wtorek, 26 maja 2015

Muffinki z budyniem



***
Muffinki z budyniem upiekłam na Dzień Mamy. Stąd też kolorowe serduszka jako dekoracja. Możemy je zdobić według własnej fantazji, ale chyba najlepiej smakują oblane czekoladę (same w sobie nie są zbyt słodkie). Na część muffinów zabrakło mi czarnej masy na górę, więc udekorowałam je mrożonymi porzeczkami (wyglądają i smakują równie dobrze).

***

Składniki (na ok. 12 sztuk):

  • 1,5 szklanki mąki
  • 0,5 szklanki cukru trzcinowego (dałam troszkę mniej ok. 60 g)
  • 50 g masła w temp. pokojowej
  • 2 łyżki kakao
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 0,5 łyżeczki sody 
  • 2 jajka
  • 150 ml mleka
  • budyń śmietankowy
Wykonanie:
  1. Ugotować budyń używając przy tym mniejszą ilość mleka (jeżeli do wykonania budyniu potrzeba 500 ml to dodać 400 ml mleka)
  2. Przesiać mąkę, dodając do niej kakao, proszek do pieczenia i sodę. 
  3. Masło utrzeć z cukrem, dodać 2 jajka. Do masy dodać stopniowo przesianą mąkę z pozostałymi suchymi składnikami. Jeżeli mikser zaczyna mieć problem z mieszaniem dodawać stopniowo mleko. 
  4. Masę kakaową włożyć do papilotek, tak aby zakryła dno. W środek włożyć łyżkę przestygniętego budyniu, a na wierzch znowu warstwę masy kakaowej. (Jeżeli braknie Wam -tak jak mi - masy kakaowej na wierzchnią warstwę, możecie jej nie dodawać, a jedynie dorzucić parę mrożonych owoców)
  5. Całość piec przez 20 min. w 180 *C. Przestygnięte dekorować według uznania. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz